söndag 31 oktober 2010

Twisted weekend, and a rough monday to come!

I fredags så hade vi vinlotteri på jobbet.
Alla köper varsinn flaska, rött eller vitt spelar ingen roll. Det ska kosta mellan 90:- och 100:- det är det enda man behöver tänka på.
Efter lunch så var det dags, vi var 10 stycken som var med vilket gav fördelningen 2 flaskor till 3:an, 3 flaskor till 2:an och 5 flaskor till den som blev dragen som vinnare.
Jag brukar ju inte vinna något, men nu tror jag att det är dags för mig att köpa en trisslott, var ju inte allt för längesen jag vann en lampa i lotteri, och i fredags gick jag hem med 5 flaskor vin. Jag valde 5 röda viner, då jag tycker att vitt är sliskigt och kladar runt i munnen.
Fredagkväll skulle vara lugn men efter lite tjat så fick jag med Anna ut och trots att det var lite folk ute, och taskigmusik, så lyckades jag komma i en alldeles underbar form. Läs tokfylla!

Lördag, dagen då det var tänkt att jag skulle ut, blev en lugn och faktiskt skön kväll. Helt ensam satt jag hemma och glodde på lite olika tv program, väntandes på att Micke skulle slå en pling, vilket aldrig skedde.

Men jag vaknade rätt tidigt idag mådde så ruggigt gött, och fattade då att jag gjorde rätt i att inte gå ut igår.
Efter att bytt till vinterdäck så blev det en dag på Knasiga kojan med Anna. Hon hade Tilde, Julia och skitungen Isak med sig.

Ikväll har jag rensat tankarna samtidigt som jag drog en löprunda kring sjöarna, vilket var riktigt skönt.
Det här är ju den sketnaste tiden på året, som jag helst skulle vilja slippa.
Men det spelar ingen roll hur långt jag reser, eller hur mycket jag gräver ner mig, så kommer 1/11 alltid att finnas. En skitjobbig dag då min älskade lillebror gick bort. Imorgon är det 7 år sedan, fan vad tiden springer.
För att vara exakt så är det bara 1½ timme tills det är 7 år.



Älskade, älskade Emil, tänker på dig så det gör ont...

Inga kommentarer: